Thursday, January 21, 2010

Foodhunting: Restoran Kayu Manis, Bukit Jelutong

Sat lagi baru bagi review.. post gambaq dulu!
Update (24 Jan 2010)
Baru sempat update. Aku, hubby & are-ju pi makan malam kat Restoran Kayu Manis pada 18/10/2009. Restoran ni restoran Chinese-Muslim. Dah banyak kali jugak pi sini.. macam dah jadi panel restaurant opis aku lak. Aku & hubby pun selalu jugak dtg sini for dinner.
***
Siakap goreng masak asam.
Memang best.. crispy kat luar tapi the flesh sgt tender. Gravypun sgt best.. rasa pedas, masam & sedikit manis yang seimbang. Seekor ni harga RM38.50.

***

Ice lemon tea ..RM4. Pekat sikit.. so aku tambah air kosong.

***
Gong-Po chicken.. RM8 untuk small plate.
Rasa hampir nak sama dgn ayam goreng gajus yg biasa dijual di restoran thai..
ada cili kering..

***
Baby kailan ikan masin.. juga RM8 utk small plate

***
Telur dadar 2 biji .. RM3.50

***

Ada jugak jual set meal starting from RM99.00 per set for 2-4 pax. Boleh jugak call utk reservation especially klu dtg in group for lunch or dinner. Aku biasa order dulu before dtg. So tak de le nak menunggu. BTW, tak pernah lak aku menunggu lama walaupun tak order dulu. Cumanya klu order awal lebih cepat le dpt makan ;).

***

For those yang first time dtg jgn lupa order their homemade beancurd.

Restoran ni kat kawasan kedai2 di bukit jelutong..

Address:

Kayu Manis Restaurant

31, Jalan Pelapik bu8/b, Bukit Jelutong, 40150 Shah Alam

Tel: 603- 78468031

5 comments:

inahar ali said...

salam dhill..pekabo?? moga sihat selalu..perghh!! paling x tahan tgk ikan siakap tuh!! terliur sehh..hehe!

rapheydhillo said...

k.ina,
alhamdulillah sihat. Siakap tu memang best. Presentation je dah menarik.. rasa dia lagi le best!!

eyera said...

salam..im glad u liked the food..dtg lagi eh ? =)

rapheydhillo said...

Munira,
Insya'allah, mmg akan datang lagi. My boss & office-mate memang suka klu makan kat Kayu Manis... tadi pagipun dorang dok suggest Kayu Manis for next gathering.

Papa-NtiQ said...

hi....kebetulan jumpa blog ni masa surfing. Memang bolih puji Restoren Kayu Manis ni. Saya biase sangat ke sana.
Saya baru jer upload pics masa gi sana baru2 ni ngan famili. Senang2 tu singgah la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan 100% takde topik lain.
Kalu sudi follow yer blog saya TQ TQ