Saturday, December 12, 2009

Makan2 @ Langkawi- Day1 (6th Dec 2009)

Arrival at Kuah Jetty about 1pm, bilik blm ready.. so, pi cari lunch. Hubby cakap pi makan kat depan Tiara Hotel yg aku dengar dah tutup.. Nampak kedai still ada tapi hotel nampak macam dah buruk. Bila tengok signage hotel tu dah tukar Bella Vista Hotel.
Dulu kitaorang suka mkn kat gerai kat situ sebab ada pasembur ketam. Kali ni masa aku tanya dia kata ada.. aku pun order la.. sekali datang just pasembur without ketam.. sos pun rasanya dah lain, bukan macam dulu2. Lupa lak aku nak amik gambar sbb lapaq sgt masa tu.
**
Aku je order pasembur.. the rest makan nasi ayam.
**
petang kitaorang jln2 kat Dataran Lang.. setiap kali ke LKV mesti pi sini.. maklumlah setiap kali dtg dengan org lain. Kena la bawak ke sini. Lepas jln2 kami pekena Laksa Penarak kat gerai tepi parking area. Tak le best sgt.. masin. Dan pada aku agak mahal klu banding dgn average harga laksa kat kawasan utara ni. RM3 sepinggan..
***
Malam masa kluar shopping kat pekan kuah, lepas dok pusing kat Haji Ismail Group (HIG) kitaorang cari le pulak Idaman Suri (IS).. aku ni tatau IS dah pindah. Pi le cari tempat dulu.. penat berpusing tak jumpa2 gak.. last2 kitaorang decide mkn kat 1 stall yg nampak cam best je sbb ramai org. Gerai ni btl2 depan Kondo Istana.. macam2 ada dijual. Nasi campur, sate, roti canai, roti arab, char kuwy teow, kuey teow kerang, burger etc.
**
Aku & hubby order roti canai, roti arab, sate & kuey teow kerang. Semua best!!
Roti arab RM2 sekeping, cicah dgn gulai.
Sate ayam & daging cenonet harga klu tak silap RM0.20 or RM0.15 secucuk. Sgt murah!!

No comments: