Thursday, January 05, 2006

nasi dal n kari udang

hari ni aku masak nasi dal for breakfast.. makan dgn kari udang yg aku masak mlm semlm. Mula2 hubby suruh aku masak cucur udang. Tp aku ckp, takkan tiap2 nak mkn cucur udang.. at last dia kata, ikut suka akuler nak masak apa. Teringin pulak nak makan kari udang. Aku tak pernah buat pun.. tp tak apa, dah siap potong bawang, halia, kentang n carrot... dah siap kopek udang.. aku still belum decide nak buat cucur ke or nak masak kari.. masak kari le.. dah siap buat kari, aku dok fikir nak makan dgn apa pulak? Nasi putih or roti... aha.. dpt idea nak baut nasi dal. Lebih halia n bawang tu cukup le nak menumis 4 nasi nanti. Aku rendam kacang dal yg still ada sikit dlm fridge. Baru2 ni aku ada beli lagi 1/2 kg dal, tp still simpan kat store.

No comments: