Saturday, February 06, 2010

Foodhunting: Nasi Briyani Gam An Nur, Kg Baru

27 Jan 2010 kami pi makan Nasi Briyani kat kedai ni Kg. Baru. Dah lama tak mkn kat sini sebenarnya.
Nasi seperti biasa best, tp frust sgt dengan kakak yg amik order kitaorang.. sgt rude. Amik order dgn muka yg masam.. macam tengah marah je.
****
Kami jugak order mihun bandung muar.. tp malangnya tak sanggup nak makan, nak sentuhpun tak de hati. Geram sgt sebab kakak yg hantar mihun ni boleh letak pinggan kasar sgt.. macam menghempas atas meja. Dgn muka masam & tak hormat langsung kat org. Hubby diam je... dua2 tengok je mihun tu. Then hubby terus bangun masuk kereta. Aku pi bayar & balik :(

2 comments:

nino said...

memang geram kalo orang buat kita macam tu.kita makan bayar beb
bukan mintak sedekah.
ai pun kalo muka dan perangai cam gitu...tinggalkan makanan tu begitu saja.
tauke dia tanya kenapa tak sedap ke
ai jawab bukan tak sedap
tapi tak sedap mata ngan perangai kuli2 dia yang dok hentak pinggan
ngan buat muka eiiiii memang lepas tu tak masok dah.
hubby ai lagi dasat. kalo dia pegi kedai orang tu layan tak layan siap mintak no hp bos lagik. pastu call bos dia komplen.

rapheydhillo said...

nino,
org kita ni susah nak paham.. dgn customer le rezeki dia dtg. Tak pandai jaga customer makin lama makin malap le kedai. Kakak tu dah lama keje kat kedai tu. Ntah angin apa ntah hari tu.. agaknya gaduh dgn pekerja lain kut. KIta ni nak buat amalan baik, kongsi rezeki dgn org lain.. tp org tak sudi apa nak buat!