Tuesday, April 28, 2009

Dhill's cooking: pulut mangga

1st time buat pulut mangga.. aku buat ni awal bulan ni. Teringin nak makan dah lama. Asyik dok tengok kat tv or recipe kat magazines je, tp aku tak pernah cuba lagi. So, disebabkan sekarang ni ada lambakan mangga kat pasaran, aku pun try le buat. Senang je nak buat tu.. tanak pulut macam biasa, utk sos aku masak santan dgn tepung beras sikit, gula & garam sikit. Makan dgn isi mangga yang ranum manis tu.. best!!
Pulut mangga sgt famous kat sebelah perlis, kedah & Thai. Klu pergi kat restoran sebelah sana mmg senang jumpa. Kat kl ni memang susah sikit. AKu pernah jumpa restoran thai kat puchong jual ni.. tp aku tak cuba pun.

6 comments:

nestumrasberi said...

oh buh tepung beras sikit yer
i ada buat 2 kali tapi tak buh tepung beras
ok tq 4 d info

rapheydhillo said...

nestum,
tak buh tak pe. i je pandai2 buh tu..

inahar ali said...

dhiiiiillll..menu pulut mmgla kesukaan ku!!! aduhai terliur dh akak nih!!

rapheydhillo said...

k,ina,
la ni kat musim mangga.. merata2 ada mangga. Boleh le beli & buat pulut mangga..

Zue Murphy said...

Mangga tu nampak sedap. Tang tanak pulut tu yang leceh sikit. Sure mangga tu dah habis dulu kak zu makan. hehehe.

rapheydhillo said...

k.zu,
Mmg leceh nak tanak pulut ni.. bercinta betul! Tambah pulak klu nak mkn sikit je.. Tp selalunya saya masak byk, so boleh mkn dgn benda lain. For eg. mkn dengan ikan kering or sambal telur..